Življenje je včasih nepredvidljivo in kot ljudje vsi delamo napake. Nihče ni popoln. Ko pa ste zdravnik, lahko vaša napaka pacienta stane izgube okončine ali celo življenja. Zakon tako omogoča, da zdravniki za te napake tudi odgovarjajo. Vendar pa ni tako preprosto, kot si predstavljate. Ni nujno, da vložite zahtevek, zdravnik prizna svojo napako in vi veselo nadaljujete svojo pot. Kadar zdravnik stori napako, lahko to predstavlja zdravniško napako ali pa nepredvidljiv zaplet. Če menite, da imate morda primer za napačno ravnanje zdravnika, se brez odlašanja obrnite na nas.
Zakon je zasnovan tako, da preprečuje neusmiljene tožbe proti zdravstvenim delavcem. Posledično obstaja zelo visok standard, ki ga morajo izpolnjevati vlagatelji zahtevkov. Če menite, da je šlo za malomarnost, mora vaš pravni zastopnik opraviti preiskavo, da ugotovi, ali obstaja "dobronamerno prepričanje", da je bil zdravnik malomaren.
Zakon velja za zdravnike, medicinske sestre, zobozdravnike in druge izvajalce zdravstvenih storitev.
Če pogledamo primere iz resničnega življenja, bomo lažje razumeli definicijo, kaj je in kaj ni zdravniška napaka.
Najpogostejši primeri zdravniških napak so:
In kaj niso zdravniške napake:
Prva stvar, ki jo morate vedeti, je, da imate kot bolnik pravice. Zakon vam omogoča, da vložite zahtevek za zdravniško napako, in sicer v obdobju treh let. Za vložitev zahtevka zaradi kompleksnosti zadeve vsekakor priporočamo pravnega zastopnika. Za ustvarjanje trdnega primera je več korakov, kar zadeva dokazno breme, da so zdravnikova dejanja privedla do poškodbe. Svetujemo, da se ne obračate na bolnišnico ali zdravnika, za katerega menite, da je naredil napako. V nekaterih primerih se že zavedajo svoje napake in vam lahko ponudijo mizerno poravnavo, kar lahko znaša veliko manj, kot je vredna vaša poškodba. Zato ne podpisujte nobene ponudbe, dokler se ne posvetujete s strokovnjakom za zdravniške napake.
Če želite dokazati napako zdravnika, morate dokazati, da je obstajalo razmerje med zdravnikom in pacientom. To mora biti medsebojno dogovorjeno razmerje. Ta odnos se običajno ustvarja pri specialističnih pregledih in dogovorih za operativni poseg. Če vam zdravnik daje nasvete na spletnem forumu ali v pogovoru izven bolnišnice, se to ne šteje kot odnos med zdravnikom in pacientom.
Če zdravnik ni izpolnil standardne oskrbe, je to ena od najtežje dokazljivih napak, ker morate v bistvu dokazati, da drug zdravnik v isti situaciji ne bi ravnal na tak način. Torej potrebujete drugo mnenje zdravnika ali izvedenca medicinske stroke, ki bo dokazal, da je bilo ravnanje vašega zdravnika napačno.
Ko gre za malomarnost zdravnika, je situacija podobna prejšnji. Treba je dokazati, da je zdravnik zgrešil diagnozo, čeprav je imel na razpolago vse podatke. Če pa mu niste podali bistvenih informacij glede svojega zdravstvenega stanja, ne moremo govoriti o malomarnosti.
Če vam zdravnik predpiše zdravila in imate pri tem neželene učinke, na katere ste bili opozorjeni, gre za reakcijo stranskih učinkov in ne zdravniško napako.
Če načrtujete operativni poseg, recimo odstranitev sintetskega materiala, zdravnik pa vam namesto tega odstrani vranico ali vam v telesni votlini pusti del medicinskega pripomočka, je to zagotovo zdravniška napaka. Vsekakor ne zadostuje, da samo dokažete napako, treba je tudi dokazati dejansko škodo, ki vam je bila povzročena.
Za dokazovanje lahko uporabite več orodij, in sicer:
V večini primerov zdravniške napake lahko zdravnik po opravljeni kontroli nadaljuje svoje delo. Zakon predvideva, da zdravniki občasno naredijo napako, in to upošteva pri sankcijah zdravnika. Nedavna raziskava je pokazala, da je bila več kot polovica zdravnikov vsaj enkrat v svoji karieri tožena. Zdravniška komisija na koncu odloči, ali bo zdravnik obdržal svojo licenco za opravljanje zdravstvenih storitev. Do odvzema licence pride samo pri hudih napakah, če je zdravnik namerno povzročil škodo, kar je tudi težko dokazljivo, ali če je bil pod vplivom alkohola in narkotika. V izjemno redkih primerih se lahko sooči s kazensko ovadbo.
Vsaka namerna ali nenamerna zdravniška napaka povzroči ogromno materialno škodo. Tukaj govorimo predvsem o medicinskih stroških nadaljnje oskrbe, morebitnih ponovnih operacij, zdravil, fizikalnih terapij in dragih medicinskih pripomočkov.
Treba je omeniti še izgubljene plače oziroma finančno škodo, ki vam je bila povzročena. V primeru, da ne morete več opravljati svojega dela, vam lahko pripada izplačilo rente za bodoči izpad dohodka. Če se vrnete na delo, in sicer na drugo delovno mesto, ki je slabše plačano, lahko zahtevate razliko v dohodku.
Na koncu je treba poudariti nematerialno škodo v smislu bolečin in trpljenja zaradi zdravniške napake. Tukaj gre za depresijo in občutek tesnobe, da ne morete početi stvari, v katerih ste prej uživali, da vam je v javnosti nerodno zaradi vidnih brazgotin ipd. Treba je dokazati, v kolikšni meri poškodba posega v kakovost vašega življenja. Poškodba hrbtenjače lahko recimo vpliva na sposobnost, da poskrbite za svojo družino ali imate spolne odnose. Poškodba možganov lahko povzroči izgubo spomina in čustev do družinskih članov. Najtežje je razumeti in sprejeti izgubo bližnje ljubljene osebe zaradi malomarnosti zdravnika. Nenadna izguba vas pusti pretresene in čustveno prizadete, še posebej, če se dokaže, da je zdravnik ravnal malomarno.
Od zdravnikov pričakujemo visok standard oskrbe in kadar nam ustrezne ne ponudijo, smo upravičeni do pravične odškodnine. Izkušeni pravni zastopnik za zdravniške napake vam pomaga dokazati napako, sestaviti zahtevek in odgovorno stran prepričati, da prevzame svojo odgovornost. Če menite, da ste bili prikrajšani zaradi napake zdravnika, se posvetujte z Visoko odškodnino Planinšec, ki vam bo z veseljem svetovala in pomagala do odškodnine.